12/28/2012

Başımı Yastığa Koyduğumda




Zaman zaman neden hayatta olduğunu, neden yaşadığını düşünüyor insan. Neden bu boktan yerde bulunup neden bunca boktan duruma katlandığını. Nerden gelip, nereye gitmesi gerektiğini düşünüyor. Masa başı işte bir ömür boyu göt büyütüp, emekli ikramiyesiyle 3+1 ev alıp torunlarına kestane pişirmek için en güzel yaşlarını sınavlara girerek harcamak mıdır hayat? Yoksa, herşeyi siktir edip yine bir ömür boyu göt büyütüp dünyaya hiçbir şey katamamak mıdır? Yoksa, yoksa günde beş vakit yatıp kalkarak "sikiyim anasını, bu hayat zaten geçici. öbür tarafta kral olucam kral!" umutlarıyla çürütmek midir omur iliğini? Dedim ya, bazen düşünüyor insan. Ve bunları düşündüğünde ne kadar boş bir insan olduğunu anlıyor. Ne yapması gerektiğini bilen insanların asırda bir geldiği bir dünya. Kimse hiçbir şey bilmiyor, kimse hiçbir şey yapmıyor. "Şu sınav geçsin, şu sene bitsin, şu ayı bi' atlatalım, şu okul bitsin her şey çok güzel olacak" umutlarıyla her gün sonra'dan sonra mutlu olmayı bekliyoruz. Ve bunu beklerken ölüyoruz. Ne kadar acı di mi?

8/28/2012

Uyudum


Sararmış, solmuş bir yaprağın dala tutunma hevesiydi bendeki. 
Sonu bilinen, inat edilen, umut edilen, 
Vazgeçilmesi bilinen bir heves. 

Yakılan son sigaranın verdiği haz gibiydi, 
Süngerine geldikçe çaresizleşti. 
Dudaklarım, onun bıraktığı tatla avundu günlerce, 
Ellerim, bıraktığı hisle uyandı her güne. 

Hani olur ya ; 
Bir oyuncak istersin. Annenin parası yoktur alamaz, 
Onun hiç senin olamayacağını bilirsin, ama ağlarsın ya. 
İşte tam da böyle. 

Sen yokken, en çok sevdiğim şey ne biliyor musun sevgilim? 
Uyumak. 
Çünkü annem yastık kılıfını ne kadar yıkasa da çıkmıyor kokun. 
Ne kadar çitilesede çıkartamıyor gözyaşlarımı. 

Sen yokken, en sevmediğim şey ne biliyor musun sevgilim? 
Uyanmak. 
Çünkü her sabah güne yalnız uyanıp, yalnız kalkıyorum yataktan, 
Dudakların yerine alarm eşlik ediyo göz çapaklarımı silmeme. 

Söndürdüğüm sigarayı ateşlemeye çalışıyorum şimdi, 
Yenisini yakmak yerine. 
Kaşlarım mı yanıyor, ben mi? Bilmem.. 















6/28/2012

Yağmur

Hissediyorum yağmuru, 
Bir gün geleceğini kışın. 
Ben bir sigara yakacağım,
Damlası düşecek ucuna
Söndürecek, susturacak dumanını. 
Hissediyorum rüzgarı, 
Bir gün geleceğini fırtınanın. 
Ben bir hayal kuracağım ;
Umutlarımla beraber alacak hepsini 
Götürecek başkalarının evlerine ; 
Başkaları kuracak aynı hayalleri. 
Ve ben,
Yine bir sigara yakacağım ;
Yağmur gelmesse eğer,
Dumanıyla anacağım seni. 

03/06/2012 01.48 


6/02/2012

Kitap


Kalın bir kitap, çok kalın. Henüz başlarındayım fakat her gün, her saat, her dakika ve her saniye okuyorum bu kitabı. Sonunu merak ediyorum bazen,açıp okumak istiyorum. Büyüsü bozulur, dönüp tekrar kaldığım yerden devam ediyorum.
Bazen hiç satır başı yapılmamış sayfalarca monoton yazılar ; bazen süslerle,sanatlarla donatılmış satır başlarıyla dolu. Bazen altını çiziyorum okuduklarımın, unutmamak için. Bazen üstünü çiziyorum ; birdaha anılmaması gerekenleri,çirkinleri.
Bazen bende uyuyorum ; bırakıp kahvemi,sigaramı. Özlüyorum uyurken o satırları ; uyandığımda ilk aklıma gelen kitabım oluyor. Açıp altına not düşüyorum, değiştiriyorum kaderini.
Bazen bir şarap dökülüyor sayfanın köşesine. Aşk kokuyor kitap, tutku kokuyor. Bazen bir sigaranın külü dökülüyor ; yakıyor sayfamı, onuda külleştiriyor. Sayfalarca hüzün döküyorum böyle zamanlarda. Atmaya kıyamıyorum küllerini.
Bir rafa kaldıramıyorum, bir kenara atamıyorum, yakmak ; imkansız. Fotoğraflar sıkıştırıyorum bazı sayfalarına, hüzünleniyorum.
Kimseye anlatamıyorum okuduklarımı, anlatmak ta istemiyorum. Dedim ya ; büyüsü bozulur diye korkuyorum..

5/02/2012

Bir yokmuş,bir varmış




Şehrin umutsuzluğu gün batımına renk salmış,
Her yer loş.
Derdimi ağaçlar dinlemiş,rüzgar anlatmış,
Sokakta kimse kalmamış.
Bir sabah yokluğuyla uyanmış -gökyüzünün- dünya,
Sığınacak kimsesi kalmamış.
Bu defa ; bir yokmuş,bir varmış,
Gökyüzü gitmiş ama,yağmur hala yağmış.


4/25/2012

Bilmiyorum


Bazen susuyorum,
Öyle bir alışıyorum ki suskunluğa ve
Kendi sesimi duymamaya,
Konuşasım gelmiyor bir daha.
Sonsuza dek sen anlat ben dinleyeyim istiyorum,
Konuşturuyor yine beni İstanbul.
Bir fahişenin bacak arasında mıyım
Yoksa bir annenin kucağında mı?
Bilmiyorum.
Bir ekmeği ikiye bölen kardeş miyim
Yoksa masaya yumruğunu koyan baba mı?
Bilmiyorum.
Tutunuyorum uçurum kenarındaki dala,
Basıyorlar elime acımasızca,
Ve sen kanatlarınla gel istiyorum.
Öyle bir gel ki ;
İtemesin kimse beni sonsuza..

4/02/2012

Anlasaydın

Ben sana hiç git demedim.
Dilim kurudu,boğazım düğümlendi
Gel de diyemedim ama,
Anlasaydın ya gözlerimden.
Koysaydın başını yastığımın sağ köşesine usulca
Uyandığımda yanımda bulsaydım seni
Saçlarında bulsaydım ellerimi.
Yada onu siktir et gelseydim ya aklına birazcık,
En azından bir kadehlik gelseydim ya aklına
Sonra bitirseydin beni dibine kadar
Başını döndürebilseydim ; sonra yine atardın bi kenara.

3/29/2012

Söyleseydin ya

Senin falında ben vardım,öyle demişti falcı
Yalan deseydin ya. 
Susmasaydın oracıkta,sevinmeseydim kuruntularla çocuk gibi,
Hiç vermeseydin elime o oyuncak arabayı. 
Ha.. bilseydim görmezden gelirdim,bilseydim geri alacağını.
Ben sana git demedim ki,kal dedim sevgilim
Söyleseydin ya. 

Buda dinlemelik ; http://fizy.com/#s/3e3be7



1/22/2012

Benden Sonra

http://fizy.com/#s/1c66li


bir sabah kollarimda uyanmandan daha ne mutlu edebilir seni? yada kim sarabilir yaralarini benim gibi? veyahut kim öpebilir kanayan dudaklarindan? hiç sordun mu kendine ne kaybettigini? ve bunun yaninda ne kazandigini? avucunun içinde,simsiki sakladigin degerlerini,degerlerimizi masaya koydun simdi. ben kalkiyorum masadan ; kim çalacak onlari? kim kopyalayacak bedenine?
oturdugumuz banka baskasi,baskalari oturacak simdi. oturacak misin onun yanina? yoksa kaçacak misin benim gibi? kosacak misin yalnizliga? yada kaziyacak misin bedenimi? kendini bulmak için. çalacak misin sarkimizi bir doluca sarap esliginde?
tutacak misin gözyaslarini? benim gibi,iyi görünmek için.. yoksa ; dikilip karsima,dökecek misin gözyaslarini ayaklarimin dibine,omzuma,dudaklarima..
söylesene sevgilim,ne yapacaksin benden sonra?

1/19/2012

Gidersen

Gidersen, arkandan bakmam ; bakarsam kosarim,kosarsam sarilmak isterim,sarilmak istersem dönersin arkani. Tekrar gidersin.. Beni iki kez terketmene katlanamam sevgilim. O yüzden gecenin omzunda aglarim yoklugunda. Kaleme sirtimi dayarim çaresizligimde. Sarkilar mezem olur,yoklugunun serefine.

Gidersen ben,ben olmam sevgilim. Dönmeni beklerim ömrüm boyunca,ama söylemem sana ; belli etmem yalnizligimi kimseye. Yikatmam kimseye yastigimi ; kokun gitmesin diye.

Gidersen, hiçbir garsona birini bekliyorum diyemem,hiçbir sinemadan iki kisilik bilet alamam,barmene parmaklarimla ikiyi gösteremem bira getirmesi için,yakamam kimsenin sigarasini ; dumaninda kendimi göremem.

Gidersen sevgilim,o zaman yazamam. O yüzden simdiden yaziyorum bil diye..